Monday, November 7, 2011

Real Estate - Days

I loved the first album by Real Estate, but for some reason I don't think it gathered much of a following with their first album, which was self-titled. However it was probably the album, that I listened to the most last year. They recently released a new album called, "Days", and I'm quite sure, that this might become their big break, as it's a bit more accessible. The sound has changed slightly from their first album, but I like the progression, so I have been playing the new album non-stop.

And no, ATD isn't becoming a music blog. I just think music - as well as good books and good films (or series) - is essential for a good living and at the moment, I'm really listening to a lot of music.

What are you listening to at the moment?
- If you have any recommendations, I'm more than willing to give just about anything a listen. 

6 comments:

  1. Super fedt og inspirerende projekt, du har gang i her. Fedt at se en dansk blog med ting, man ellers normalt kun finder på amerikanske blogs.

    Og så er det nye Real Estate album jo virkelig godt!

    ReplyDelete
  2. Hej Lars, 1000tak for din kommentar. Det er meget motiverende og opløftende med den slags. Jeg håber, at du vil vende tilbage til bloggen og fortsætte med at kommentere.

    Det nye album er virkelig godt. Jeg håber, at de kigger forbi Danmark snart. Jeg tror, at det er nogle hyggelige fyre.

    Lytter du til andet godt for tiden?


    //Simon

    ReplyDelete
  3. Jeg vil helt sikkert komme tilbage! Lige i øjeblikket hører jeg, ud over Real Estate, blandt andet en masse Townes Van Zandt, Bonnie "Prince" Billy og de nyeste albums fra Girls, The Antlers og Feist.

    ReplyDelete
  4. Alle sammen rigtig gode. Feist og Antlers har aldrig helt sagt mig det store.

    Nu vi taler Townes, så har du formentlig set klippet på Youtube -vistnok fra en dokumentar - men jeg mener, at den hedder Heartworn Highways eller noget i den stil.
    Townes spiller på sin guitar og en ældre, sort man sidder bagved ham og græder nogle stille tårer. Det er meget rørende.

    Jeg skal nok lige linke til den, hvis det er. Men jeg er lige på vej i seng.

    ReplyDelete
  5. tack för en bra blog!
    Lite mer fint:
    Caveman - Coco Beware
    Youth Lagoon - The Year Of Hibernation
    Pepper rabbit - Red Velvet Snow Ball
    Widowspeak - Widowspeak
    Russian Red - Fuerteventura
    Jonathan Johansson - Klagomuren
    /Johan

    ReplyDelete
  6. Hi Johan, you are very welcome. I wish I had the time to do much more blogging, but that isn't the case at the moment.

    I know a couple of the suggested bands, but I'll definitely look forward to giving the others a listen. Thanks!

    ReplyDelete