Friday, May 11, 2012

Wanting - Birkenstock Zurich


With summer right around the corner I find myself looking for a new pair of Birkenstock. Some may not like them, but I'm so hopelessly infatuated by the Japanese aesthetics, that I wear them on all occasions (I'm of course exaggerating). But they go with everything and I'll even go as far as saying, that you can wear these with socks. The quality is good and of course, they are made in Germany and comfy as hell.

I normally go for the Boston model, but this time I'll be buying the Zurich. The "double monkstrap" of sandals.



Unfortunately, I can't get my hands on this Japanese edition.


Or even these customised ones by HTC Company - again, out of Japan. But I could of course have a go at it myself. But I won't.




2 comments:

  1. Den i ruskind og pebble grain er toppen. Jeg ville gerne eje Montana-modellen i den combo. Jeg ville i det hele taget bare gerne eje en Montana, men de er også 4-500 dyrere end alle andre Birkenstock.
    Japanerne har en tendens til at bære tykke farverige uldsokker til den slags sandaler. Jeg er vild med det...

    ReplyDelete
  2. De bærer dem netop med sokker - altså godt tykke og med masser af farver eller mønstre. Der var en dansk producent i Kolding, som lavede strømper af restgarner, hvorfor der ikke rigtig var nogen farvestyring på dem. De var rigtig fine. Desværre er produktionen, såvidt jeg ved, flyttet til Balkan, men jeg skal nok lige tjekke op på det. Hvis de stadig laver dem i Danmark - lover jeg at lave en artikel om dem.

    Montana er rigtig sjov. Men det er jo mere en sko, hvorfor den mister funktionen og appellen for mit vedkommende. Det er ikke en, man lige træder i. Måske er det noget, jeg har fra min hollandske far - I Holland går man meget med slippers, som er en model, der minder meget om boston - dog uden spændet.
    Der findes nogle amerikanske producenter, der laver en model, der minder meget om Montana. Såvidt jeg husker, er de ikke helt så dyre. Jeg tænker Ferdinand leathers, Aurora Shoe Company og et par andre.

    ReplyDelete